zondag 25 februari 2018

Hoe ik de Leeuwin schilderde

Zoals gewoonlijk ben ik weer gestart met het maken van een tekening waar de belangrijkste kenmerken van het dier behoorlijk goed zijn getekend, in dit geval de ogen en de bek, bijna al het andere kun je abstraheren of met een losse toets aangeven.


Nadat ik de tekening naar tevredenheid op papier heb gezet begin ik met het schilderen van de basiskleuren waarbij ik de verf het werk laat doen, ook buiten de lijntjes kleuren is geen probleem, af en toe een beetje bijsturen is natuurlijk noodzakelijk.


Nadat alles goed gedroogd is besluit ik om wat aan de achtergrond te doen zodat de leeuwin al wat los komt van de achtergrond en omdat de basiskleur van de leeuwin klaar is weet nu welke kleuren ik daarvoor zal gaan gebruiken.

Even een oog geschilderd om ze alvast wat karakter te geven, en terwijl alles weer moet drogen maak ik tussendoor een paar kleine ijsvogel studies.

Zo het belangrijkste is nu klaar, even laten drogen en daarna hier en daar nog wat bijwerken. 

Je kunt zien dat er flink met verf gegooid en gespetterd is, de witte muur begint al een leuk kleurtje te krijgen.


Dit is dan het eindresultaat, waarschijnlijk maak ik over enkele dagen nog wat kleine aanpassingen maar vooralsnog vind ik hem niet onaardig.




2 opmerkingen:

monne-floor zei

Ik vind die heel mooi ik zou willen dat ik ook kon,groetjes simonne.

Gerard Hendriks zei

Dank je Simonne