woensdag 21 februari 2018

Het ijsvogeltje

Voordat ik begin te schilderen maak ik aan de hand van diverse foto's een tekening van een ijsvogel, houding, beweging, verhoudingen en compositie moeten allemaal overeenkomen met wat ik in mijn gedachten heb, tijdens het schilderen kan ik daar dan nog altijd van afwijken en abstraheren.

Het tekenen neemt in ieder geval meer tijd in beslag dan het schilderen.


Tussendoor goed drogen is belangrijk en om dat wat sneller te laten verlopen gebruik ik meestal een haardroger.


Klaar dacht ik, maar nadat ik de aquarel een nachtje had laten rusten vond ik hem toch wat slapjes en  saai en met te weinig actie vandaar dat ik wat turqoise op de vogel heb aangebracht en met veel water meer contrast in de achtergrond heb geschilderd, zie de afbeelding hieronder.