zondag 7 mei 2017

Watercolor society IWS Holland, schilderdag

Schilder dag International Watercolor Society Holland

Zaterdag 6 mei was er weer een schilder dag van het IWS Holland, dit is een snelgroeiende vereniging van professionele kunstenaars en aquarellisten allen met enorme passie voor de aquarel kunst.

Zaterdagmorgen aquarelspullen in de auto, nog even een schildervriend die ook bij IWSH is, ophalen
en op weg naar Vleuten. Het beloofde een prachtige dag te worden met veel zon, het enige  minpuntje was de wind, maar naarmate de dag vorderde hadden we er steeds minder last van.

Daar aangekomen werden we leuk ontvangen met koek, koffie en/of thee, handjes schudden, kennismaken met de nieuwe leden en leuk om de bekenden weer terug te zien.

Er zouden twee demo's worden gegeven, direct na de koffie door Jan Min en na de middag door mij.

Eerst bekeken we de leerzame demonstratie van Jan en daarna ging ieder zelf aquarelleren,  verschillende deelnemers bleven binnen schilderen en een aantal wilden naar buiten, ik besloot ook om van de buitenlucht te gaan genieten en daar ook mijn demonstratie te geven.

Even zoeken naar een mooi plekje om mijn ezel neer te zetten en snel beginnen, een koppel koolmeesjes schilderen leek mij wel leuk op deze mooie dag, zie foto;






Om 14.10 uur begon mijn demonstratie, natuurlijk een vogel, ik schilder nu eenmaal het liefste vogels, dit maal een roodborsttapuit.
Doordat het papier in de zon zo snel droogde ging het in record tempo 29 minuten daarna was ik klaar, hieronder kun je mijn demo aquarel zien.









Nadat ik nog naar het mooie werk van de andere aquarellisten heb gekeken en leuke gesprekken gehad, gegevens uitgewisseld was de dag weer veel te snel voorbij

Toen het einde van de dag naderde kreeg ik nog een bedankje en een prachtige bos bloemen van onze voorzitster Hannie Rieuwerts,  Hannie bedankt, ook namens mijn vrouw die dol is op bloemen

En.......gezamenlijk op de foto, is ook altijd een leuke herinnering.
Het was een geweldige dag, prima organisatie en met een fijne sfeer, iedereen hartelijk bedankt!









Geen opmerkingen: